Van Papenburg naar Oldenburg. - Reisverslag uit Cloppenburg, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu Van Papenburg naar Oldenburg. - Reisverslag uit Cloppenburg, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

Van Papenburg naar Oldenburg.

Door: Marij en Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

07 Juni 2016 | Duitsland, Cloppenburg

Maandagochtend na een goede nachtrust en een lekker ontbijt zijn we rond half 10 onze tocht begonnen naar. Na een half uur gefietst te hebben kregen we wat argwaan want plotseling stond er op de borden Winschoten en dat is toch echt Nederland en dus de verkeerde kant op. Wat bleek we hadden de tocht terug naar Emmen in de tom tom staan. Even resetten de boel. Gelukkig was het vandaag ook weer uitstekend fietsweer dus erg vonden we dit niet. Via mooie landelijke wegen en een schitterend moerasachtig gebied waar veen gewonnen wordt, kwamen we aan in een dorpje waar we bij de plaatselijke bakker een stop gemaakt hebben, onze accu's konden we daar opladen we moesten wel wachten tot na tweeën omdat de winkel sloot en pas dan weer open ging. Prima! Het weer was heerlijk dus wij zijn lekker in het gras gaan liggen, een dutje gedaan en een boekje gelezen, lekker genoten van de zon. Na de fietsen weer rijklaar gemaakt te hebben zijn we verder gegaan richting Oldenburg. De route liep langs mooie kanalen, afwisselend met bossen en landbouwgebieden. Rond 17 uur kwamen we in Oldenburg aan, een schitterende stad. We moesten nog opzoek naar een slaapplek, eenmaal in het centrum zag Maria al snel een toeristeninfo, hier hebben ze voor ons een adresje bij Mevr. Helga geregeld. Dit was een paar straten verder waar we wandelend door het schlosspark naar toe zijn gelopen. Een schitterend park met ook nog een mooie rozentuin. Na ons gedoucht te hebben zijn we de stad in gegaan om een hapje te eten en daarna lekker onder de wol. We voelen de kilometers van vandaag (91) in onze benen maar vooral aan ons zitvlak.

• 08 Juni 2016 - 07:54

Herman Peters:

Echt vakantie dus!
    Een stukje om maakt dan niet echt uit.
    Het blijkt dat je met de fiets toch 'kilometers' meer beleeft dan met de vierwieler. Daarbij is het zien ook nog aangevuld met voelen en ruiken. Die zintuigen hebben een goed geheugen en blijven je lang bij.

Goede (vervolg)reis en houd de zintuigen open!

met groet,

Herman