De laatste etappe, van Bredstedt naar Logumkloste - Reisverslag uit Nørre Løgum, Denemarken van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu De laatste etappe, van Bredstedt naar Logumkloste - Reisverslag uit Nørre Løgum, Denemarken van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

De laatste etappe, van Bredstedt naar Logumkloste

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

10 Juni 2016 | Denemarken, Nørre Løgum

Na een goeie nacht op een luxe hotelkamer met een heerlijk bed, wakker geworden van vroege zonnestralen op ons gezicht. We merken dat we al echt noordelijk zijn, de zon gaat vroeger op en het is tot elf uur s'avonds nog licht! Uitgebreid ontbijten, alles inpakken, en fietsen optuigen. Op naar ons voorlopige einddoel , onze Frans en Betty. We denken dat het een saaie , zware etappe wordt, maar meteen worden we weer verrast door de schoonheid en verscheidenheid van de natuur. We zullen foto's plaatsen! De wijdheid van het land hier is indrukwekkend. We moeten lange stukken met de wind op de kop fietsen, maar de zon schijnt veel tussen de wolken door. We hebben heel veel verschillende mooie koppels koeien gezien( zie foto's).na 40 kilometer hebben we een poosje gerust, en accu van fiets en onszelf opgeladen, dit in Tonder ( puntjes op de O maar dat kent het toetsenbord niet) Trouwens toen waren we net 5 kilometer in Denemarken, hebben we gevierd met een cappucino en bezoekje aan de kerk, een hele mooie.Stinkend weetje! In Duitsland mag nog gewoon gezoeid worden! Goed drie uur weer op de fiets voor de voorlopig laatste 30 kilometer. Met tijd en wijlen kregen we wat hulp door de begroeiing die ons de wind wat uit de zeilen nam, maar het grootste deel hadden we de wind op de kop. Op de fiets ziet ook het Deense land er heel anders uit, we verbazen ons over de mooie paden en de natuur waar de tom tom ons doorheen leidt. Rond 17 uur komen we aan bij Frans en Betty, waar we hartelijk ontvangen worden. Wat een bijzondere 10 fietsdagen hebben we erop zitten! Het was erg fijn om te ervaren dat je echt je hoofd leeg kunt maken, omdat je je over niets druk hoeft te maken omdat je nergens invloed op uit kunt oefenen. We hebben genoten van de rust, op veel momenten en op veel plekken onderweg kwamen herinneringen boven, van Johan, van onze jeugd, momenten van weleer. Samen praten en soms ook weer even vooruit durven denken over de toekomst. Het is een waardevolle geweldig mooie ervaring geworden. De eerste dagen gaan we doorbrengen met onze Frans en zijn gezin, we gaan weer verslag uitbrengen als we aan onze terugreis gaan beginnen. Heel veel lieve groeten van Maria en Marij.

• 11 Juni 2016 - 10:21

Truus Horsten:

Het lettertype is zo klein dat ik het niet kan lezen en daarom reageer ik niet. Maar ik vermoed dat jullie het
    samen heel goed naar de zin hebben en mooie dingen zien en doen.

• 11 Juni 2016 - 11:47

Lot:

Super!! X

• 11 Juni 2016 - 18:44

Lia:

Hallo Marij en Maria,
    Wat heb ik genoten van jullie verslagen.
    Jullie weten dat ik ook heeeeel veel fiets, dus ik kan me hier iets bij voorstellen. Geweldig.
    Geniet nog maar lekker door bij jullie broer en schoonzus.
    Liefs,
    Lia

• 11 Juni 2016 - 19:10

Theo & Rianne:

Dag Maria en Marij.

We hebben (nog ) niet alles gelezen.
    Zijn in Frankrijk en betalen per min. voor WiFi. Wat ook nog zeer slecht is.
    Als we thuis zijn gaan we op ons gemak alles lezen.
    Veel plezier en lekker genieten samen.
    Liefs Theo & Rianne

• 11 Juni 2016 - 21:29

Miep:

Ha leuk ,jullie zijn er al!
    Stoer hoor meiden . En nu genieten bij jullie familie.
    De terugweg ga ik zeker weer volgen...
    Groetjes aan iedereen!!

• 13 Juni 2016 - 09:43

Francien:

Hallo Mary en Maria
    Genoten van jullie verhalen , en van jullie mooie reis.
    rust nog maar lekker uit bij jullie Frans.