Vrijdag 17 juni. - Reisverslag uit Neuenkirchen, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 juni. - Reisverslag uit Neuenkirchen, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 juni.

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

17 Juni 2016 | Duitsland, Neuenkirchen

Goeiemorgen lieve lezers,het was mooi rustig vannacht, de Duitsers in ons hotel hadden niet zo veel te vieren. Dat was anders voor het gezelschap wat vanmorgen kwam ontbijten! Het was een deftige Oma die haar verjaardag vierde met een ontbijt, met familie en vriendinnen vooral. Haar familie was een bont gezelschap met mensen met mogelijkheden. Oma stond erop dat haar enige kleinkind (ongeveer 3 jaar) voor haar zou zingen en voordat wij weggingen had dit plaatsgevonden.
Goed 10 uur fietsten we aan, op naar Bramsche waar we gisteren avond geboekt hebben via Bike & Bett. Onderweg reed een tractor voorbij met een plantmachine waar wel 20 mensen op konden zitten en hierachter een volle wagen met pootgoed. Een paar km. verderop kwamen we een tractor met aanhanger volgeladen met mensen. Bijzonder om te zien.
Een donkere lucht pakte zich samen en toen we een uur onderweg waren begon het te regen en onweren, we waren bij een boerderij waar we het erf opreden en zo een grote garage in konden rijden, de bewoners waren niet thuis maar wij stonden in ieder geval droog, het viel met bakken uit de lucht. Hadden we mooi tijd om een kaartje te leggen, we wisten de spelregels van het kaartspel wat Pieter ons geleerd had niet helemaal meer maar dat mocht de pret niet drukken. Marij won twee maal. Na een uur werd het droog, we hadden ons net weer klaar gemaakt om verder te gaan, een briefje achtergelaten om de bewoners te bedanken voor de fijne schuilplek, toen er een auto het erf op gereden kwam. Konden we de eigenaar hoogst persoonlijk bedanken. Hij vond het prima en was blij met het briefje wat we geschreven hadden. We waren nog maar net vertrokken en plotseling had Marij het gevoel dat ze wat vergeten was, haar helm. Ligt nog in de schuur, maar deze bleek nog in de garage bij het hotel te liggen, bedachten we ons. Zo raar dat die pas gemist werd nadat we al 2 uur onderweg waren. We besloten om door te fietsen zonder helm. Na zo'n 48 km. zijn we bij een bakkerij gaan lunchen en even de batterij opgeladen om om half vier weer verder te gaan want we moeten nog eens 40 km. Ook vandaag zijn we weer door mooie streken gefietst. Wat hebben we weer genoten. Toen we dachten dat we er bijna waren bleken we helemaal op de verkeerde Bramsche strasse te zijn, ongeveer 30 km verder op, de accu's leeg. Na telefonisch overleg met de mevr. van de b&b hebben we besloten om een andere slaapplek te zoeken, dit lukte gelukkig vrij snel. Na wat gegeten en gedronken te hebben, een douche en dan lekker onder de wol. We slapen in Neuenkirchen. Welterusten.
P.s. De eigenaar van het hotel is zo vriendelijk om de helm op te sturen. Geweldig hè!!!

• 18 Juni 2016 - 11:20

Diny:

Goeie morgen fietsers, iedere dag nieuwe belevenissen, zo lees ik jullie verhaal. tja, ook minder prettige dingen komen voor.....flinke regen buien, helm vergeten, accu's leeg, aankomst verkeerd adres......maar zie, de oplossingen liggen nabij....en dat de helm opgestuurd wordt is klasse, zo heb je bij thuiskomst nog een pakje bij de voordeur liggen Marij. Wees verrast. Voor vandaag een fijne fietsdag gewenst met een lekker zonnetje, geen kontpijn....kortom geniet. gr. Diny