Bremerhaven~ Heide. - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu Bremerhaven~ Heide. - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

Bremerhaven~ Heide.

Door: Maria/Marij

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

08 Juni 2016 | Duitsland, Heidelberg

Na een goeie nacht,in de jeugdherberg,om acht uur ontbijten in zaal4.Aan tafel met een Oma en haar kleindochter ,die nog niet naar school hoefde,die samen een paar dagen vakantie hielden in Bremerhaven. Later schoof nog een mevrouw van in de tachtig aan ,die alleen op vakantie was. Prachtig al die verhalen,en ondertussen eten en wakker worden,en zelf niks te hoeven zeggen.Terug op de kamer zie ik dat ik gebeld ben door Peter, en als ik hem terugbel moet hij ons vertellen dat Tante Hanneke is overleden.We bellen Fransien om haar te condoleren,en praten nog even met haar,nadien even tot rust komen,spullen pakken ,fietsen volladen en richting Cuxhaven. Dit is 40 kilometer, en we willen de boot van kwart over twee halen,daar hebben we ook voor geboekt.Die tomtom,die we aangeschaft hebben voor op de fiets is echt geweldig,je moet even weten hoe betrouwbaar hij is ,maar als je je dan ook overgeeft ,en doet wat hij je aangeeft is het formidabel,je komt op plekken waar je anders ECHT niet heen zou gaan. We waren dus al om half een bij de boot,die we voor onze neus zagen vertrekken ,maar voor deze kwamen we ook niet. In de oude haven hebben we heerlijke broodjes met verschillende vis gegeten ,en mochten we trouwens ook de accu van onze fietsen opladen. Kwart voor twee op de ferry, half vier waren we in Brunsbuttel. Op de boot ook weer een mooi gesprek gehad met mensen uit Oost Duitsland. Toen fit aan de volgende 40 kilometer begonnen.Er waren stukken weg die nog voor ons geplaveid werden,Ha Ha. We wilde in Heide overnachten en gingen er van uit genoeg Zimmer Frei te zien, maar dat valt nogal tegen. In Heide ,accu leeg,geen Hotel, veel vriendelijke mensen ,die zoekende vermoeide dames helpen, eten bij de Griek ,ook daar lade ze de accu voor ons,Terug naar Hemmingsted,waar voor ons een slaapplek is.Einde van de dag ,alles weer goed gekomen.
Ons Pap reist heel de dag met ons mee, heb vertrouwen, dan komt het altijd goed,dat ervaren we iedere dag. En nu is de hele familie Jans daarboven. Die cirkel is rond.

• 08 Juni 2016 - 22:23

Fransien:

Mooi gezegd zussen

• 09 Juni 2016 - 18:42

Je Broertje:

Hallo Dames,
    Klinkt allemaal wel heel erg gezellig.
    Hou vol zo en geniet ervan.
    We zien jullie weer!!
    Ik ben kei jaloers!!!

• 09 Juni 2016 - 19:50

Frans Jans:

Ja geweldig zo n fietstocht, en ja geloof maar ons pap kykt mee