Bijzonder Bezoekjes. - Reisverslag uit Loil, Nederland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu Bijzonder Bezoekjes. - Reisverslag uit Loil, Nederland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

Bijzonder Bezoekjes.

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

22 Juni 2016 | Nederland, Loil

Vanmorgen stond er een heerlijk uitgebreid ontbijt voor ons klaar in de goei kamer. Agnes en Geert hadden al gegeten in de keuken!!! Het is een gezellig adres daar , ze zorgen en babbelen wat af. We hebben voor vanavond een adres in Didam gevonden, het lijken jonge mensen te zijn, want ze moeten van zes tot zeven met de jongens naar voetbal.Tegen tien uur vertrekken we, op de valreep komt er een kleinzoon bij Oma en Opa aan om blij te vertellen dat hij zijn rijbewijs had gehaald ,leuk!!
Marij had gisteren contact met Juul over een Driestroom huis in Didam wat we wilde bezoeken , en toen vertelde Juul dat er in Loenen ook een was. Dus na contact te hebben gehad met die mensen gingen we eerst daar op bezoek. We reden langs de Familie Klomp waar we gisteren zo gastvrij waren ontvangen, even daarna reed Betsie ons voorbij, ze werkt als wijkverpleegster in de buurt. Dus dat was wel grappig dat we haar nog even zagen. In Loenen een aardbeien plant gekocht en naar Lia en Jan , van het gezinshuis met de mooie naam" op eigen kracht" gebracht. Voor Marij zijn dit hele speciale bezoekjes, omdat ze hier heel dicht bij Johan is. Iedereen ervaart de te vroege dood van Johan als een groot gemis, wat ook nog niet opgevuld is, want de kwaliteiten die Johan had, zijn niet zomaar bij andere te vinden begrijp ik. We voelen hier echt de erfenis van Johan, dat er zoveel kinderen een mooier en veiliger leven hebben gekregen door de opzet van deze huizen is geweldig. Na een uurtje gaan we weer, we willen een mooie route fietsen naar Didam. In Brummen kopen we wat belegde broodjes om die langs de IJssel op te eten. Het is echt te heet om lang te blijven liggen dus stappen we zo weer op. Het water in de IJssel is ongekend hoog, er gaat geen veerpont naar Bronkhorst, dus moeten we naar de brug in Zutphen terug.Geeft op zich niks,maar dan moeten we ons plan bijstellen en gericht naar Didam om niet later dan half vier ( zoals afgesproken)daar te komen. Daar aangekomen worden we heel hartelijk ontvangen door Jan en Sandra kruitbos en alle kinderen die bij hun wonen. Echt ook een heel gezellige boel daar, en we mogen zelfs mee-eten . Ook de moeder van Jan is er veel,ik zit naast haar aan tafel, en het doet me een paar keer denken aan hoe het bij ons aan tafel was met Oma Peters.Een paar jongens laten enthousiast het hele huis aan ons zien. Ze gaan ook dit jaar met de hele bende vijf weken in Kroatië op vakantie.dit doen ze al 8 jaar.Er kunnen 10 kinderen bij hun wonen, en zelf hebben ze drie dochters. Voor ons Marij was het ook weer even mooi als moeilijk. Tegen zeven uur hebben we afscheid genomen en gingen we naar ons slaap adres, ook in Didam twee kilometer terug, ik belde aan bij nummer 1 , waar we dachten dat we moesten zijn( maar hoopte van niet) . Er kwam niemand naar de deur, maar ondertussen had ons Marij op straat al een gezellig gesprekje met een guitig manneke van een jaar of zeven. Die vroeg of we nog ver gingen fietsen vandaag? Nee zei ons Marij dat is niet de bedoeling, we willen nou naar bed. Oohh zegt ie dat kan bij ons, lachen!! Het was dus bij zijn ouders dat we afgesproken hadden, kom maar zegt ie ik wijs de weg wel. Een heel mooi verbouwde boerderij , echt zo knus, heel apart om weer op een andere plek te mogen zijn. We hebben in de mooie boerentuin nog samen een potje zitten scrabbelen en nu gaan we slapen. Ons Marij heeft een beetje hoofdpijn, dus je moet het vanavond met mijn verslag doen.welterusten x

• 23 Juni 2016 - 00:12

Diny:

Halo Ma-Ma, het is om het even wie van jullie het dagboek bijhoudt, het is steeds heel mooi beschreven, zeker na een dag zoals vandaag met de herinnering aan Johan, is het soms goed dat een ander "de pen even overneemt" Hulde hiervoor aan jullie beiden!! De verhalen zijn voor mij als lezer echt heel erg mooi beschreven, jullie kennende genietend van mooie dingen, de koeien in de wei, poep aan je schoen, koffie op een terras in Deventer, verkeerde route gefietst, regen op je lijf, harde wind, wind mee, wind tegen, lachen en huilen en zo kan ik nog een tijd doorgaan. Dit alles is natuurlijk onmogelijk zonder een goed fietsmaatje.....Die 2 zussen Jans zijn hiervoor in deze het perfecte koppel. Super!! Geniet nog van de overnachting in Didam, voor morgen een lekker ontbijt en vol goede moed de fiets weer op. gr. Diny

• 23 Juni 2016 - 07:26

Fransien: