met de regen op de kop, en de wind in de rug, naar - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu met de regen op de kop, en de wind in de rug, naar - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

met de regen op de kop, en de wind in de rug, naar

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

20 Juni 2016 | Nederland, Haaksbergen

Vanmorgen,, verslapen!! Hoe laat is het Maria? Al negen uur geweest! Welke dag is het vandaag Marij? De 20 ste. Johan is vandaag 10 maanden geleden dood gegaan . Marij haar gedachten gaan vandaag regelmatig naar die dag.Om half tien pas aan ontbijt, we waren ook meteen de laatste. Marij pakt een folder in de ontbijtzaal waar kastelenroutes in staan. Omdat onze trip naar Haaksbergen erg kort is vandaag ,is een mooie route welkom. Zodra we op de fiets zitten voelen we ons weer in ons element. Het is droog en lekker temperatuurtje. Het eerste kasteel is in Steinfurt, en niet alleen het kasteel maar ook het plaatsje Steinfurt is geweldig mooi, heel oud, maar mooi gerestaureerd en in ere gehouden, ik maak zo een foto van een bladzijde uit een folder over de kerk, daar staat iets in over een dag die ik en veel van ons zich ook nog kunnen heugen. Maar ik heb nooit geweten dat die wind bijvoorbeeld een naam had.Alhoewel er heel wat gezellig uitziende terrasjes zijn, dwingen we onszelf om door te gaan, het ontbijt is immers nog niet verwerkt. Het weer wordt wat druileriger, en daarom wordt er gestopt en gewisseld van kleding, tijdens een van die stoppen besluit ik om ook maar meteen even te plassen. Ik hoefde toch echt alleen maar te plassen langs de kant van de weg natuurlijk, hoe kom ik nou aan POEP aan mijn schoenen, SHIT. Probeer het in de sloot wat af te poetsen, zak ik in de sloot. Marij wat heb ik nou aan zo'n groen hesje! Moet een reddingsboei zijn . Mogen weer over de mooiste bosweggetjes, en langs kastelen. Ode aan de Tom Tom nogmaals, ons Marij zegt dat we hem al genoeg geëerd hebben, maar ik vind het nog steeds fantastisch. Drinken een paar koppen cappuccino en eten een lekker zoet broodje bij een Edeka. Dan toch zoetjes aanrichting Haaksbergen. Op een gegeven moment staat er op een handwijzer Enschede 8,6 km en Haaksbergen 12 km , het is nog vroeg om naar een slaapplek te gaan, och dan gaan we toch over Enschede , hebben we dat ook gezien. Jullie voelen hem al hè? Na een half uur fietsen komen we op het zelfde punt uit , de regen valt ondertussen GESTAAG , en nu is het opeens wel laat genoeg om recht naar Haaksbergen te gaan. We MOGEN dwars door een natuurgebied De witte vennen met bizons, er als ze op de pad liggen moet je ze niet storen staat er op de borden! Wat denk je , met regenweer gaan ze allemaal op de paden liggen!! Dat betekent dat wij VAN de paden af door de bossen klossen , om die beesten met rust te laten. Zou iets voor jou zijn geweest Julia.Tegen zes uur komen we bij een heel lieve mevrouw Ali , van vrienden op de fiets aan. Zij doet dit al zo lang , en is overal op berekend , zeker op twee verzopen katten ( haar woorden hè! ) , ze heeft hangertjes aan een waslijn hangen, waar we onze natte kleren op kunnen hangen. Buiten bij de garage deur is een slang, en kunnen we onze fietsen schoon spuiten . Er is een vuil water gootje! Ze brengt ons naar onze kamer boven en vertelt waar alles ligt en staat , spreken af voor ontbijt morgenvroeg, liefst half negen zegt ze, want ze zwemt elke morgen om zeven uur! Ja je moet iets doen om in conditie te blijven als je tachtig bent zegt ze. Even later vertelt ze dat ze vorige! week dinsdag haar man heeft begraven.Het regent nog steeds , dus na een douche, omkleden, paraplu boven de kop, richting dorp, bij een molen een lekkere panneloek gegeten. Nu nog een spelletje en dan slapen.

• 20 Juni 2016 - 22:56

Diny:

Hallo Ma-Ma.....het lijkt er op dat jullie dagen op de terugweg nog levendiger zijn dan op de heenweg. Tja, met poep aan de schoen in de sloot zakken is wel heel bijzonder, en och, als boeren dochter zal dat in je kinderjaren ook vast wel eens gebeurd zijn. don't worry....Vandaag ook een dag met een traan Marij, de herinnering aan Johan fietst met je mee. Morgen dus weer op tijd op....want Ali heeft gesproken. Een goede nachtrust gewenst, gezond weer op en voor morgen een fijne tocht door het Twense land......op naar Loenen....gr. Diny

• 20 Juni 2016 - 23:16

Lot:

Leuk verslag weer x

• 21 Juni 2016 - 07:04

Bernedien Wouters:

Wat is het toch leuk om telkens jullie verslag te lezen.
    Nu nog het laatste stukje, ik hoop dat het zonnetje schijnt vandaag.
    Liefs Bernedien.

• 21 Juni 2016 - 08:55

Mama Lea:

ook hier brandt een kaarsje extra voor Johan.

Is nederland echt een schoon land ? Ali wist er raad mee,geweldig ! voor vandaag zon op kop & wind in de rug.
    liefs, mama Lea.

• 21 Juni 2016 - 17:38

Diny Driessen:

Hoi hoi Dames. Ik wil toch wel eens als jullie thuis zijn die tom tom zien want die wil ik wel een keer lenen om ook door die mooie gebieden te gaan fietsen. dus hou me aan bevolen om hem te lenen of te horen welke het is om die ook te gaan kopen. en wat een mooie verhalen en wat jullie allemaal mee maken. mary we kletsen op het werk er nog een keer gezellig over. Groetjes Diny Driessen.