Dag 9 van Heide naar Bredstedt - Reisverslag uit Bredstedt, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu Dag 9 van Heide naar Bredstedt - Reisverslag uit Bredstedt, Duitsland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Heide naar Bredstedt

Door: Maria en Marij.

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

09 Juni 2016 | Duitsland, Bredstedt

Na een vrij korte maar goede nacht zaten we om 8 uur alweer aan het ontbijt. Lekkere broodjes met een eitje en allerlei beleg. De 'huismeester' kwam er op ons verzoek bijzitten want dat gedrentel om ons heen werkte op onze zenuwen. Hij vertelde volop o.a. over de schitterende tegelkachel die hij in de woonkamer had staan, zie foto.
Rond 9 uur vertrokken we richting Friedrichstedt, een stadje gebouwd in Hollandse stijl. Het weer was perfect, een heerlijk zonnetje en weinig wind. De TomTom navigeerde ons via mooie landelijke weggetjes naar de plaats van bestemming. We hebben onze fiets gestald bij een boekwinkeltje en de medewerker heeft onze accu's aan de stroom gelegd en onze bagage nam hij in bewaring zodat wij heelijk ontspannen het stadje konden gaan verkennen, maar eerst koffie met wat lekkers. Kaartjes gekocht voor een rondvaart en even liggen luieren in de zon. Om 13 uur zijn we een boottocht over de grachten gaan maken, de eendjes gevoerd met de broodjes die we nog over hadden van ons giga-ontbijt van dinsdagochtend.
Na de boottocht de spullen opgehaald en onze fietsen weer rijklaar gemaakt, op naar Bredstedt zo'n dikke 40 km. Een straf windje was op komen zetten, de eerste km hadden we deze in de rug, later was het flink trappen, maar goed dat we ondersteuning hebben anders was het echt niet lollig geweest. In Husum een tussenstop gemaakt en een kop thee gedronken, ook dit is een mooie kustplaats met schitterende huizen. De laatste etappe van de dag de 15 km naar Bredstedt, hier kwamen we rond 18.15 aan. Vanochtend hadden we al een slaapplaats gereserveerd omdat het toch niet zo prettig is om dit nog te moeten doen als je s'avonds op de plaats van bestemming aankomt.
Een lekkere douche/bad genomen en even het plaatsje ingelopen om de boel te verkennen, maar veel is er niet te beleven, een hapje gegeten in het restaurant van het hotel. Het smaakte goed.
Het meisje van de bediening vertelde op onze vraag hoe het leven hier is dat het vooral erg saai is, dat er bijna niets te doen is voor de jeugd en dat zij ook zoals de meeste jeugdige weg wil, naar een grotere stad, ze was aan het leren voor hotelier.
De bedden op onze kamer zijn heerlijk dus duiken we er op tijd in, om lekker uitgerust aan de dag van morgen te beginnen.
Welterusten.
Het is ons niet helemaal duidelijk hoe dit programma ( waar ben jij.nu) werkt, voor degene die de verslagen niet kunnen lezen; inloggen met: thebrightside en het wachtwoord mariamarij
Succes.

• 09 Juni 2016 - 23:08

Fransien:

Welterusten

• 09 Juni 2016 - 23:29

Marion:

Hallo dames, leuk om jullie zo te kunnen volgen en de sfeer van jullie fietsavonturen te proeven.
    En, wat boffen jullie met dit heerlijke weer!!!
    Gaat het nog goed met de zitvlakken? Lijkt me toch wennen zoveel kilometers elke dag......
    Volgens mij is het idd op de tweewieler intenser genieten van de omgeving.
    Heel veel plezier op jullie verdere tocht.
    Liefs Marion

• 10 Juni 2016 - 10:57

Thijs P:

Dames, jullie maken een indrukwekkende reis! 45 jaar geleden deden Margriet en ik die dingen ook; nu haal ik de schaykse kerk nauwelijks. Veel plezier nog.

• 10 Juni 2016 - 15:32

Diny:

Hallo Mary/Maria, de laatste etappe is voor jullie begonnen zo ik heb gezien op de ouderwetse landkaart. Jullie ruiken al bijna de "hollandse koffie" gezet door broerlief. Jullie achterwerk zal ook wel behoefte hebben aan een pauze vermoed ik....??? Het zal vast een leuk weerzien zijn, dan kan hij ook eindelijk weer eens "schayks praten" ...jullie verslaglegging is mooi om te lezen. Veel fietsgenot nog en veilige laatste kilometers gewenst. gr. diny

• 10 Juni 2016 - 19:55

Harrie En Els.:

Hoi Maria en Mary,
    gelukkig kunnen wij jullie reisverslagen wel volgen, jammer als iemand deze moet missen, wij genieten daarvan. Fijn de E-bike en dat goede weer erbij, geniet samen. Groet Harrie en Els.