onze tweede dag . - Reisverslag uit Markeloschebroek, Nederland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu onze tweede dag . - Reisverslag uit Markeloschebroek, Nederland van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

onze tweede dag .

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

02 Juni 2016 | Nederland, Markeloschebroek

De eerste dag was spannend, maar doordat het ging zoals het ging viel alles op zijn plaats. Huub en Julia hadden ontbijt gemaakt, oma en Fon kwamen nog goedendag zeggen,tien uur vertrokken, knooppunten route op telefoon en die route zouden we volgen na een uur waren we nog maar in Ravenstein, dan ook nog maar even bij Wilma en Adrie op de thee, in Megen met de pont over omdat het voetveer nog niet in bedrijf was en dan zouden we in Druten de waal over gaan maar ook daar lag de pont eruit vanwege hoog water toen maar naar de brug van Ewijk, eng maar wel stoer om daar te fietsen,daarover richting Renkum waar Marij afgesproken had bij een gezinshuis van Johan zijn bedrijf daarvoor moesten we nog een keer met een pont en gelukkig voer deze wel. Wat zijn er toch veel mooie plekjes in ons land. Bij de Beken in Renkum werden we met open armen ontvangen, het was een emotioneel en warme ontmoeting, zo fijn om te zien wat voor pareltjes er mede door Johan zijn verwezenlijkt, en om op deze manier onze fietstocht de band met Johan te voelen. Na afscheid te hebben genomen met de belofte in de toekomst zeker nog eens aan te komen, zijn we naar onze overnachtingsplek in Oosterbeek gefietst. Vanochtend om 8.30 zaten we aan het ontbijt in aan de Sandersweg. Het was een ware verwennerij! Geweldig zulke lieve mensen. We ontbeten met een echtpaar wat ook te gast was en waar we gezellig mee hebben zitten praten, zo bijzonder dat je als je even in gesprek bent met vreemde mensen, er zoveel raakvlakken zijn om over te praten. Omdat Maria de oplader van de fietstom-tom was vergeten kwam hun tijdelijke huisgenoot Huub deze even op de motor brengen, zo leuk dat hij ons gisteren zo enthousiast uit stond te zwaaien en hij nu weer een kop koffie met ons meedronk. Rond 10 uur vertrokken we uit Oosterbeek, omdat onze mede gasten vertelde, gisterenavond heerlijk gegeten te hebben in het beste restaurant van Oosterbeek (vegetarisch) zijn we daar langs gegaan en hebben er een foto van gemaakt, wie weet iets voor op de terugreis. Onze knooppuntenroute ging richting Arnhem, rond koffietijd waren we in de buurt van Serge en Marina, hier hebben we een tussenstop gemaakt. Maar goed dat we de komende dagen gaan fietsen door een streek waar geen bekende wonen want anders komen we nooit in Denemarken zeiden wij al tegen elkaar. Vanuit Arnhem zijn we via de Veluwe naar Eerbeek gefietst waar we hebben geluncht. Onze weg vervolgt via Zutphen, Harfsen en Laren om rond kwart voor 6 in Markelo aan te komen. Het laatste kwartier regende het wat. Ook vandaag hebben we weer hele mooie streken van Nederland gezien!! We overnachten in een mooi klein huisje voor ons alleen en duiken nu samen in de bedstee, welterusten!! Morgen wacht een nieuwe dag met als eindpunt Coevorden.

• 02 Juni 2016 - 22:55

Fransien:

Dag lieve zussen,

Wat stoer van jullie dat jullie deze trip maken. Fijn dat jullie nu al veel lieve mensen zijn tegen gekomen. Ik ben wel een beetje jaloers op jullie. Lekker slapen en veel fietsplezier morgen.

• 02 Juni 2016 - 23:00

Diny:

Hoi Marij/Maria, ja, dat Nederland erg mooie plekken heeft zie je juist op de fiets. Mooi dat jullie Johan's werk hebben gezien, voelt vast goed.......Jullie hadden vanuit Arnhem "beter naar Loenen kunnen gaan"......effen bij de grootste waterval van Nederland aan en bij fam. Klomp gratis b&b gekregen...haha.... Nu zitten jullie in Markelo in de bedstee, dát slaapt vast goed....morgen gezond weer op. gr. Diny

• 02 Juni 2016 - 23:06

Paula:

Ohh klinkt al zo gezellig en fijn.. We reizen een beetje met jullie mee hier op de bank. :-)

• 02 Juni 2016 - 23:27

Tessa:

Hi stoere meiden! Wat een leuk verslag om te lezen voor het slapen gaan!!
    Heel veel plezier samen!! Geniet ervan.xxxx

• 03 Juni 2016 - 09:25

Tilly :

Ha Marij en Maria,
    Het is toch wel heel leuk voor de thuisblijvers om jullie reisverslag te lezen.....
    Heb het goed samen, liefs Tilly

• 03 Juni 2016 - 09:29

Marij Ottens:

Hoi Maria en Marij,
    Wat leuk dat jullie een reisverslag maken,kunnen we lekker meegenieten.Veel fietsplezier en wij lezen het wel op wat voor mooie plekjes jullie komen.
    Groetjes Marij O.

• 05 Juni 2016 - 21:40

Mama Lea:

Hallo Hallo ,Maria en Marij wat gezellig dat we mee mogen kijken in jullie avontuur !
    Een paar min. geleden maakte ik al een praatje met jullie maar waar is die tekst gebleven ?
    Vandaag miste ik jullie wel maar Johan Dinotra Martijn Rob en Marije met de kerels zijn lekker komen kletsen.Kancie en Djaden schrokken van de geweerschoten en snapten niet dat oma Maria daar ook was.!
    Jullie route is mooi en geweldig als we zien dat jullie ook attrakties tegenkomen .
    Zijn de fietspaden in het duitse ook geschikt voor e -bikes met twee enthousiaste gehelmde dames die verder willen ?
    Op dit moment zoeken jullie het duitse hooi of strozak op denk ik.daarom slaap lekket met een warme slaapknuffel van mij ,en morgen gezond...................weer op.Vergeet niet de billen in te smeren die hebben het zeker zwaar ! Lieve Maria en Marij geniet van alles en trap lekker fris richting Frans en Betty.Goeie reis en liefs Mama Lea.