Zaterdag survival en poetsdag. - Reisverslag uit Brink, Zweden van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu Zaterdag survival en poetsdag. - Reisverslag uit Brink, Zweden van Maria en Marij Jans - WaarBenJij.nu

Zaterdag survival en poetsdag.

Blijf op de hoogte en volg Maria en Marij

18 Juni 2016 | Zweden, Brink

Vandaag zal ik het verslag een keer schrijven, tot nu toe was het meestal ons Marij. Fff kijken hoe begon de dag? Oo jja wakker worden in een echt gore hotelkamer, dat wisten we natuurlijk gisteravond ook al,maar het meisje was heel vriendelijk gisteravond, en we hadden er ook wel lekker gegeten. Maar in het hotel was altijd gerookt, er lag overal vloerbedekking en de muren waren met iets bekleed wat de geur vasthoud, Er stond zelfs nog een asbak op de kamer, en allemaal brandgaatjes in lakens. Maar goed dat we zo'n goeie slapers zijn, maar goed toen we wakker werden, en gelukkig worden we dat nog elke dag,wilde we zo snel mogelijk weg. Ontbijten deden we verderop in de straat bij een bakkerij in een supermarkt. Had ook wel iets, de andere ontbijters waren Polen met een blikje Red Bull.Toen de fietsen weer volgeladen en richting Munster, we hadden gisteravond een hotel proberen te boeken , maar dat was niet gelukt. Vandaag hoeven we echter maar goed 70 km , dus we ( denken) tijd genoeg te hebben om daar iets te vinden. Het weer was oké, en de route mooi.Omdat we maar een heeel klein ontbijtje hadden genuttigd, stopte we in het MOOIe Mettingen!Daar heb ik gepind, geplast en op een terras ieder een cappuccino met een heerlijk stuk gebak genomen. Dat kunnen die Duitse bakkers echt beter. De kerk daar ook nog bezocht en een kaarsje opgestoken.toen we bij onze fietsen kwamen stonden er 4 mannen bij, ze dachten al wel dat we van Nederland kwamen met onze oranje versiering,Later kruiste onze paden nog tweemaal, was wel grappig, want diegene die achterbleef werd door Marij mee naar voren genomen. Ja trouwens dat moet ik even kwijt, Marij heeft een krachtigere fiets dan ik, als ze het koud heeft vraagt ze of ze op mijn fiets mag, wordt ze weer warm.Ik trap me het apelazerus, ( en kom nog alleen maar aan).Vandaag stond er ook meer dan 1000 kilometer op de teller , trouwens!!!! Weer op fiets, mooi korenveld met korenbloemen, selfies maken, Osnabruck voorbij,in bossen fietsen, regen!!!, schuilen, boodschap inspreken voor Bregje's vrijgezellen feestje, brandweerwedstrijd, 20 kilometer langs kanaal fietsen, alles onder de modder, hè hè we zijn in Munster!! Fietsen en onszelf schoonmaken. Kunnen we schoon en wel opzoek naar een slaapplaats, een man bij het tankstation tip ons een paar adressen in een buitenwijk 4 km verderop. Helaas het eerste hotel zit vol, we vragen een nette dame naar de weg van hotel waarnaar we verwezen waren en vervolgen de weg. Unter der linde, romantic hotels dat lijkt ons wel wat. Verregent gaat Marij vragen of er nog plaats is, jawel voor 165 euro hebben ze nog een mooie kamer, dat geloven wij graag, we kijken toch even verder. De dame achter de balie is zo vriendelijk om hotels in de buurt te bellen, deze blijken allemaal vol te zitten, dat is nu jammer. We overleggen en besluiten eerst een plek te gaan zoeken om de accu's en onszelf op te laden. In een gezellig restaurant mogen we de batterijen aan de stroom leggen en bestellen we wat te eten. We beraden ons over de te zetten stappen, we vragen een medewerker of hij iets weet in Munster, hij beloofd te overleggen met collegae. We eten een heerlijk soepje, Marij gaat naar de wc en als ze langs de bar loopt ziet ze daar de mevr. zitten waaraan we de weg een uur eerder gevraagd hebben, zij herkent haar en vraagt of we een slaapplek hebben gevonden, we vertellen ons verhaal, waarna ze samen met een andere cafébezoeker aan de slag gaat om iets te zoeken voor ons. Op dat moment komt ons hoofdgerecht en terwijl wij lekker zitten te eten komen ze af en toe verslag doen van hun vorderingen en voordat we klaar zijn hebben ze een kamer voor ons geregeld. Het is zo'n 7 km fietsen. We zijn ze erg dankbaar! Geweldig!!
Eenmaal op de fiets begint het weer te regenen en dit blijft het de hele weg doen, het is een mooie route, gedeeltelijk door het bos, jammer van het poetswerk. Rond 21 uur komen we aan, een mooie frisse hotelkamer, lekker onder de douche en morgen Munster verkennen. Lekker slapen allemaal.

• 18 Juni 2016 - 23:14

Fransien:

Welterusten lieve stoere zussen

• 19 Juni 2016 - 06:57

Herman Peters:

Vakantie op de fiets is af en toe net werken en ja het weer blijkt bij jullie net als bij ons echt Hollands.
    Met al die 'strubbelingen' blijft het na-gevoel alleen maar mooier, denk ik.
    Wat een verademing als mensen zo hun best doen om 'die zwei Mädel aus Holland' te helpen, dat helpt echt lijkt mij.
    Goede reis!

Herman

• 19 Juni 2016 - 16:36

Thijs P:

Ik sluit mij volledig bij mijn wijze broer aan!

• 19 Juni 2016 - 21:12

Dianne:

Hallo zussen , wat leuk om dit weer te lezen wat jullie allemaal meemaken super
    We blijven jullie volgen
    Liefs Dianne en Willie